Om

Haarlev Planteskole

Stedet hvor vi ynder at gøre det bedste for at du kommer glad hjem

Haarlev planteskole ejes og drives af Abas Camili og Pia Santorp som startet det i 1999 som et hobby gartneri hvor der blev dyrket og produceret forskellige sorter rhododendron planter. I 2014 ændred de det til et havecenter hvor der idag sælges sæson planter samt andet tilbehør.

Haarlev planteskole ligger idag der hvor Brandskildegården blev grundlagt

Brandskildegård

lå på adressen Hovedgaden 69, Hårlev.

Gården var en tidligere fæstegård under Bregentved gods .

På jorderne blev dyrket frø af hvidkløver samt roer. På gårdens arealer afholdtes 1 gang årligt dyrskue, hvor der indfandt sig smukt udpyntede vogne samt mænd og kvinder i nationaldragter. Vognene kørte igennem Hovedgaden for at samles bag Brandskildegården.

Gårdens arealer blev udstykket til parcelhusbyggeri over 2 omgange. I årene 1961-65 solgte gårdejer Lauritz Johansen 27 udstykninger til parcelhusbyggeri. Allerede få år senere blev udstykket yderligere 21 grunde, som blev byggemodnet og solgt af Vallø Kommune. På jorderne ligger i dag et større parcelhus samt et gartneri.

Idag kaldet Haarlev Planteskole